11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi alan öğrenci değişimin örgütler için önemini anlayabilecektir.
  • Bu dersi alan öğrenci öğrenen örgütler konusunda bilgi birikimine sahip olabilecektir
  • Bu dersi alan öğrenci örgütsel gelişim hakkında derinlemesine bilgi birikimine sahip olabilecektir.
  • Bu dersi alan öğrenci değişim sürecinde örgütlerin karşılaştığı olası sorunları tanımlayabilecektir
  • Bu dersi alan öğrenci değişim sürecinde karşılaşılan sorunlarla yönetimsel açıdan baş etme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
2 Değişim ve Gelişimin Temelleri French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
3 Değişim Modelleri ve Varolan Pozisyonun Analizi French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
4 Örgütsel Gelişim French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
5 Örgütsel Gelişimin Arabulucuları French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
6 Güç ve Politika French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
7 Ara Sınav
8 İnnovasyon ve Yaratıcılık French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
9 Liderlik Oyunları & Kendini Tanımaya Başlamak French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
10 Değişim Sürecinde İnsan Davranışı: Değişime Direnmek French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
11 Çöküş (Film) French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
12 Filmin Gruplar Halinde Analizi Ve Rapor Detaylarının Hazırlanması French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
13 Açıkhava Eğitimi French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
14 Proje Sunumları French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
15 Proje Sunumları French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Journal of Organizational BehaviorAcademy of Management JournalAcademy of Management ReviewJournal of ManagementLeadership and Organization Development JournalHarvard Business ReviewJournal of Organizational Change Management

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
0,5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010